Peru – Machu Picchu 8/9

IMG_1807

Posledních 10 dnů našeho výletu a jako sladkou třešničku na dortu jsme si ponechali na závěr místo, bez jehož navštívení žádný turista z Peru neodjíždí. MP!

Cusco, které se stalo základním táborem na poslední části hodnotím, jako nejhezčí město, kde jsme byli. Nádherný náměstí a spousta možností, co se dá dělat. Nač se zdržovat, už dalšího rána vyrážíme směr Machu Picchu (dále jen MP). Mně se opravdu v autobuse špatně nedělá, ale tady kinedryl zapotřebí byl!

IMG_1491

Po skvělý večeři (Trucha na másle) mažu hned do postele. Budí nastavuji na 3:30 a ve 4:30 už stojím po snídani před hotele a začínám výšlap na MP. Má nesystematičnost mě opět vytrestala,. Nenašel jsem baterku, takže po tmě. Předešlého večera byl problém s koupením vstupenek a můj pas má průvodce. Takže na pasové kontrole ještě před hlavním kopcem tvrdnu celou půl hodinu, kterou jsem měl k dobru abych nepospíchal. Konečně! Děs v očích a turbo pohon v nohách jsou poháněny myšlenkou, že propásnu východ slunce z MP. Na půl chůze na půl běh a 700 výškových metru zdolávám za 40 minut. Krásné 5. místo a lije ze mě, jak z 80 dědka po Velký kunratický. Však proti poslednímu výstupu na Srí Lance na její posvátnou horu Sri Pada to byla procházka růžovým sadem. Za ten měsíc cestování jsem MP viděl snad 1000x ze všech úhlů na fotkách a plakátech a myslel jsem, že to znám jak své boty. Ale naživo ………….. naživo je to úplně něco jiného. Úlet. Úplně to člověka usadí. Jo následující fotka je na výšku naschvál – inca´s face (všimněte si ty hory za MP – můžete machrovat na kamarády)

IMG_1818

Hlavně jak je to obrovský. Hroznejch vychytávek od kamenného kompasu až po relaxační místnost, která mě nadchla ze všeho nejvíc. V této speciální místnosti jsou ve stěnách otvory, kam příslušní obyvatelé strčili hlavy a šaman v jedné té díře začal vydávat podobný zvuk didgeridoo (youtube) tak, že rozvibroval zdi i hlavy lidí, kteří tak relaxovali. Náš průvodce to uměl taky takže super zážitek.

IMG_1658

Fakt to stojí za to. Nejlepší den z celého Peru. Procházka nahoru a dolu úžasná. Výklad od průvodce v AJ (konečně) + skvělé počasí. Vždycky jsem si myslel, že MP je posazeno vysoko v horách kde nic není, ale opak je pravdou. Je zasazené sice v horách, ale ty pokrývá hustý prales. Je to zajímavé od začátku, až do konce.

IMG_1623

V Cuscu jsem zažil ještě 2x svoje poprvé. To první byla jízda na koních. Nádherná krajina a klid za ty bolesti kyčlí a zadnice stály. To druhé sem měl za odměnu, že jsem přežil výlet do slunečního údolí, což je turistika autobusem jak od Čedoku. Odměnou mi byla večeře bájných Inků, která se skládala z Cuy a Inca coly. V překladu pečené morče a žvýkačková cola. Krásně jsem si zopakoval anatomii hlodavců, jelikož jsem si objednal jen půlku morčete, z které mě neochudily vážně o nic. Chutná to zajímavě, ale abych se najedl, tak bych jich musel spořádat aspoň 15.

IMG_2468

IMG_1980

Už se to blíží a tak se pakujeme a odjíždíme směr Lima. Už už cítím vůni maminčiných řízků.

Leave a Reply

