Bolívie – Prales 6/9

IMG_0378Šetříme, takže do Rurrenabague – výchozího města do pralesa jedeme autobusem, což se náhle ukazuje jako životu nebezpečný nápad. Cesta je horší jak Death road, nejedeme jí na kolech, ale autobusem a jako bonus se práší tak, že jsem si jist, že do roka a do dne je se mnou amen na poruchu plic. FUJ!

Odměnou však je po měsíci mrznutí tropické počasí. Ještě téhož rána se nám daří organizovat výlet a šup do lodi. Za tři hodiny už stojíme v pralese. Bylo nám oznámeno, že se jdeme jen kouknout na Arborový strom a dále pojedeme loďkou. Jasně že jo! Jako správný čecháček jdu v žabkách. Ke stromu to bylo půl hodiny a tam jsme se rozhodli, že to do tábora dojdeme. Lehké 2 hodinky. Největší radost má můj sevřený kaďák z jedovatých mravenců a další havěti, které je tu hojně. Hlavně se neopírat o stromy prej. No jasně buránka Vénu bolinkaj nožičky, tak co by se neopřel o kmen stromu. Kupodivu to začalo lechtat až v půlce předloktí. To si svou vyšlapanou cestičku přesměrovali ty velký mravenci přímo k mému podpážďu. Histerka. Štíplo mě jich tak 6. A to že to bolí 5 hodin neuvěří, ten kdo nezkusí.

IMG_0302

Podle průvodce nás má velká většina zvířat šanci usmrtit, ale po ozkoušených mravencích už věřím všemu. Jen neochotně tedy žvýkám větvičku, kterou mi vnucuje průvodce. Neptej se a rozžvýkej to prej. Vtipkuje, že mě to zabije a první příznaky jsou ochabnutí čelisti. Do půlminuty mi přestává fungovat jazyk a to už mi to vážně nepřipadá vtipné. No přírodní anestetikum funguje skvěle a průvodce si mě řadí do kolonky “důvěřivý východní Němci “. Odpo se ještě jdeme podívat na stěnu, kde hnízdí papouškové. Nádhera. IMG_0460

 

Už od pradávna se nedívám pod postel, když nespím doma. Sousedé to nevydrželi a kde se vzala tu se vzala tarantule. Kaďák celý rozechvělý mě vyhnal za rozbřesku směr WC, které samosebou nefunguje. Takže do lesíčka a vystrčit zadnici do neznáma. V této né moc obranné pozici jsem nevydržel ani 2 minutky. Ohlédnout se nemůžete a umřít takhle hloupě…… to by nebylo Epes Rádes.

 

Leave a Reply

