Bolívie – Death road 5/9

IMG_9965Věn na kterou jsem se těšil ze všeho nejvíc. 68 km sjezd. Ráno se probouzím dřív nedočkavostí a jde se na to.Kola Kona (model tak 2009) jsou na střeše a auto nás veze do 4700 m. n. m. nad La-Paz. Tři Angláni, co s námi měli jet mají průjem, tak to máme celé sami pro sebe. Na vrcholu hory si dáváme kakajíčko a housku. Zapínám integrálku a jde se na to! Prvních 22km je za námi, ani nemrknu. Úsek vedl po silnici, kde to šlo pálit nechutnou rychlostí. Jel jsem tak, že jsem myslel, že rychleji už to nejde. V tu chvílí si to kolem mě prosvištěl náš průvodce, který měl hlavu přitisknutou na řídítkách a rukama držel vidlici. Jedna nepozornost, nebo kamínek a měl zaděláno na slušné silniční tetovčo. Dalších 46 km je ta slavná Death Road. Původní cesta, která spojovala La-Paz s údolím. Úbočí cesty je bez krajnice a v nejnižším bodě je na dno tak 200m.

IMGP8771

Death road pro to, že se tam špatně vejdou vedle sebe 2 auta, natož bus a auto. Křížků, které tuto historku potvrzují je více než dost. Viděli jsme i vrak auta 6 týdnů starého. No vyrážíme. Dostávám se do extáze. Některé části sou lehké a dá se to pálit co to jde, ale mě uhranuly ty technické, kdy je to v jednom kuse brzda – zatáčka – šlapat na max – zatáčka. Ve výšce nad 3500m však mé plíce neodvádí maximum. Fantazie – ty výhledy. Jak klesáme ráz krajiny se mění a já sundavám svršky.  Poslední půlhodina je vstupní branou do Amazonie a v tričku je to pohádka. Projíždí se pod mini vodopády atd. V posledním kilometru volím zkratku a průvodce mě vede cestou, na které bych se bál i pěšky. Trochu jsem se přecenil, ale karma je na mé straně. Jízda končí v hotelu s bazénem a bufetem. Večer ležím v posteli a přemítám, jestli to nebyl sen. Ale zítra mam narozeniny, tak proč ne. Jeden z dnů na které se nezapomíná!

Leave a Reply

